Afterworksamtal: Reklam, journalistik eller något annat?

17 maj 2016
Arr: Västra Frilansklubben

Kan vi som frilansjournalister ena timmen vara journalister, andra timmen informatörer för att sen avsluta dagen med några timmars jobb som copy?

 

Annonsformatet ”native advertising” breder ut sig. En betald annons som ”harmonierar med omgivningen”. Högt läs- och mervärde, och ibland förvillande lik den journalistiska text som den är placerad sida vid sida med. Vad har detta för etiska, redaktionella och kommersiella konsekvenser? Hur ska vi frilansjournalister tänka och agera?

Västra frilansklubben (SJF) bjuder in till ett samtal kring detta.

 


MEDVERKANDE:

Ulrica Widsell, vice ordförande SJF. Ordförande i Yrkesetiska nämnden (YEN)
Christian Dahlborg (VD) Brand Publishing (dotterbolag till Spoon)
Magnus Carlsson (frilansjournalist)

Moderator: Olav Fumarola Unsgaard


kl. 17:00 – 19:00
Fritt inträde

På scen 17.30
Vi bjuder på ett glas vin eller alkoholfritt alternativ

 

Alla välkomna